No efense

Men en rullstolsburen person är ju på ett vis hjulbent.

Har 2 vänner som  sitter i rullstol. Väldigt reko människor. Hade faktiskt en på besök hemma hos mina föräldrar en dag. Samma dag skulle jag resa bort. Min syster satt & kika tv nere så vi var tvungna att kolla uppe. Han löft sig själv steg för steg upp. Stark minsann. När vi skulle ner var det samma visa. Han damp då ner steg för steg. Jag gick framför & bärde resväskan. Så kom ner till min syster någon minut innan.

Du kan väl åtminstone bära resväskan ner säger hon.
Sekunden senare rullar han in i vardagsrummet & morsar på henne.
& hon skämdes. & vi skratta. Det har ju sinne för humor dem med må ja säga;)

Dem 2 har även rullat hem från krogen Uppsala till Alunda då det inte funnits någon skjus. Hur orkar dom? Jag skulle inte ens cykla de 3.5 milen. Rattfylla , cykel fylla. Kan man åka dit för rullefylla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0