Redo för förändring

Att jag inte tål sprit har väl knappast kunna undgå någon. Det är inget jag skäms över att tala om men inget som gör mig stolt över & berätta heller. I nyktert tillstånd är jag helt med på noterna & lovar mig själv att ikväll ska jag hålla mig till vin elr öl men när man inte längre är nykter så tänker jag: Vad kan en redbullvodka göra för skillnad?

- Jo en jävla skillnad då jag glömmer bort saker, jag blir elak & kaxig , jobbig & dryg you name it. Jag blir som förbytt. Kaxig kanske man är vanligtvis oxå men det är mest utåt. Dagen efter har man ångest trots att man kanske endå inte lyckats reta upp någon & skäms men är för stolt för & be om ursäkt för sitt beteende & låter det rulla på som inget hade hänt. & egentligen har inget hänt?! elr? Jäkla soppa bara.

Jag har ialf bestämt mig för att medverka helt FRIVILLIGT i något som jag kallar det mindfulness då jag inte riktigt än vet vad det går ut på. Jag är inte beredd på att sluta festa helt men jag är beredd på att minska min alkoholkonsumtion. Så målet är: Att minska min konsumtion genom att finna andra "trevliga" aktiviteter såsom yoga , motion , terapi m.m Detta är inte något jag ska göra i grupp heller lär påpekas. Detta är endast för min egen skull. trots att jag har en "mentor" som inte känner mig alls. 1 mars rullar det igång så tills dess för jag köra vidare solo med min skrattterapi framför spegeln;) nej då wish me luck!!! Så ska jag hålla er uppdaterade om hur det går.

Puss & kram










Thank god 4 my friends.




Kommentarer
Postat av: Vanessa

men gøllesnuffsan då! Det ar bra att du gør något sånt dar.. skulle jag me kunna tanka mig! yoga och finna inre ro ;) Førresten kommer jag hem på lørdag och stannar i østhammar tills søndag. Sen ar jag tillbaka veckan efter fredag-søndag. Vi lar ju klamma in något dar då? Pussis

2011-02-02 @ 13:18:57
URL: http://vforvanessa.blogg.se/
Postat av: linaa vikken pina

Du får komma o vara nykter emd mig. Jag e så JÄVLA less på fest. Dax att bli hemmafru nu o kläcka massa ungar på löpande band osv osv haha. skojja.

2011-02-08 @ 06:13:51
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0