Måndag

Vakna av ett ryck när Jockes klocka ringde halv sex i morse. & såskönt med helg trodde ja och slippa gå t jobbet men har ju visserligen jobbat hela helgen & va så illa tvungen att jobba idag med. Sjukt trött så gick o la mig efter jag kommit hem & sov till 18. 00 ungefär. Då slog ja på och tina fram kycklingklubbor, rensa de gula kantarellerna , koka potatis med hackad lök. Jag tycker helt klart att det e värt att lyxa till det lite ofta, väldigt ofta. Lite gör endå så mycket. Att sitta på måndag kvällen med överstekt blodpudding elr makaroner som e överkokta med en trist jäkla falukorvsbit till bara för att jo det e måndag och här ska vi inte kosta på nått inte. Not my cup of the precis!

T,ex en tisdag i förra veckan sa ja åt mina arbetskamrater att efter ja slutat jobba (21.30 ) skulle ja hem & äta räkor & kantareller . Inget konstigt med det tyckte jag, dagen efter börja jag 7 och då säger de åt mig. - jag som trodde du va ledig imorn eftersom du skulle hem & festa med räkor & kantareller på en tisdag. Jag ville äta räkor på en tisdag bara , Thats it .  & där tog de tvär stopp. skrivtorka från & med här.




Nu ska ja leta efter resor. Har för mycket semester dagar , kan ni tänka er? Ja som resor omkring 4ggr om året.
Jihaaaa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0