.................

igar var det bra stressigt pa jobbet... smockat med folk bade uppe o nere.. vi fick aven hjalpa till o plocka glas vilket var hur trist som helst... sluta halv 5 i morse..jobbar bara med polacker typ men dom e schyssta..  fick sallskap hem av en full irlandare som ville ge mig rad men jag strunta i hans rad och knata pa fortare istallet.. borde egentligen ta taxi hem om natterna men vill inte lagga ut pengar pa de.. och taxi verkar inte vara tryggare heller for i fredags natt nar ja sluta motte ja pa en gratande tjej som hoppa ur en taxi som akte ivag i fullfart nar han sag mig sa gick fram o fraga henne hur det var och hon sa att taxi chaufforn hade tagit pa henne och grejjer men sen kom en kille o tog hand om henne ialf.. gud vad hemskt..  ska jobba i natt med :( borjar 11 ... men ledig mandag onsdag och torsdag nasta vecka men jobbar som sagt fredag lordag sondag IGEN ....  tror jag far runt 8.65 euro i tim lon vilket e ca 100 svenska kronor nu tror jag.. det e ju en riktig piss lon egentligen men hemma e jag utbildad underskoterska o tjanar inte ett ore mer for de.. sjukt enda.. behover ju inte direkt nagon utbildning for o sta i gardeoroben elr plocka glas.  nasta tisdag e det sankt pt,day da e det fest yes kan jag lova.. jag o vanessa ska kla ut oss. typ som sista april , folk krokar hela dagarna men antar att jag jobbar da med. markligt hur det e har med alkohol egentligen , poliser kan sitta pa pubarna och ta 2-3 ol sen hoppar dom in i sina bilar o drar ivag.. och pa landsvagarna kan de sta skyltar : get the pints not the points... imorn ska jag nog vara med Max.. far se vad vi hittar pa . V aker med nattbussen kl 01.00 i natt,, denna vecka kommer nog kannas hur lang som helst tyvarr..  naaa nu ska jag o vanessa ga och ta en ol pa var lokal pub reddins o se om var lill kille jobbar idag :)  bye

Kommentarer
Postat av: yvonne söderlund

Det låter otäckt att du ska gå ensam hem på natten, och taxi verkade ju inte tryggt det heller. Finns det något slags överfallslarm att köpa? jag vet att pappa köpte något sånt åt Amelie.Det vore skönt om det fanns något arbete på dagen som du kunde få.Nu ska JAG GÅ TILL JOBBET . kRAM MAMMA

2009-03-09 @ 08:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0